Diskusija “Kino starp robežām: Žanru hibrīdi – to radošais potenciāls un definīcijas problēmas”

Diskusijā pētīsim kāpēc un kā tiek sapludināti dažādi žanri, ar mērķi radīt daudzslāņainu māksliniecisko redzējumu. Pētīsim kā žanru apvienošana paplašina stāstījuma un vizuālās iespējas, kā hibrīda filmas ietekmē skatītāju uztveri un pieredzi. Lai gan hibrīdi formāti paplašina kinematogrāfijas robežas un ļauj veidot sarežģītus stāstus, tie var radīt izaicinājumus, piemēram, mazināt žanra identitāti vai sarežģīt mārketingu un izplatīšanas stratēģiju. Kāda ir robeža starp faktos balstītu un fikcionālu pieeju dokumentālās filmās? Vai šāda pieeja mazina ticamību vai sagroza vēsturi izklaides nolūkā? Šie un citi jautājumi tiks apspriesti diskusijā. Tāpat arī centīsimies iezīmēt kāda varētu būt žanru sajaukumu attīstība nākotnē. 

 

Diskusija norisināsies angļu valodā, 9. aprīlī plkst. 17:00 Kaņepes Kultūras centra 1. stāva zālē. 

Ieeja pasākumā ir bez maksas visiem interesentiem.

 

DALĪBNIEKI

 

Rīna Mikonena (Riina Mikkonen, Somija), diskusijas moderatore

Rīna Mikonena ir Tamperes Filmu festivala vadītāja un kuratore. Viņa ir festivāla konkursa atlases komisijas locekle un kopš 2005. gada ir veidojusi vairākas īsfilmu programmas. Rīna ieguvusi maģistra grādu mediju studijās Turku Universitātē, kā arī studējusi literatūru, mākslas un kultūras vēsturi, dzimtes studijas un informācijas zinātni. Viņa ir darbojusies arī kā kino kritiķe, redaktore, bibliotekāre un informācijas speciāliste. Kino viņai ir svarīga gan estētika, gan ētika, un viņu īpaši interesē kvīru un vides tematikas.

 


Nikita Diakurs (Nikita Diakur, Vācija)

Nikita Diakurs ir Vācijā dzīvojošs Krievijā dzimis režisors, kas pazīstams ar netradicionālām datormodulēšanas metodēm, kurās attēlotas ikdienas darbības. Viņa filmas Ugly, Fest un Backflip ir izrādītas starptautiskās izstādēs un festivālos, iegūstot vairākas balvas. Papildus filmu veidošanai, viņš vada lekcijas un darbnīcas, kā arī ir piedalījies Q21 rezidenču programmā Vīnē. Viņš ir Eiropas Kinoakadēmijas biedrs.

 


Magdalēna Hejzlarova (Magdalena Hejzlarova, Čehija)

Magdalēna Hejzlarova ir vizuālā māksliniece un stopkadru animācijas eksperte. Viņa ir absolvējusi Prāgas Lietišķās mākslas un dizaina akadēmiju. Viņas studiju īsfilma Hypnagogia (2017) pirmizrādi piedzīvoja Jihlavas dokumentālo filmu festivālā. Magdalēna strādājusi vairākās mākslas un animācijas studijās Prāgā. Kā māksliniece un animatore ir strādājusi pie filmām La Traversée (rež.  Floransa Miaila (Florence Miailhe)), godalgota Anesī 2021. gadā un Apart (rež. Diāna Kamvana Ngujena (Diana Cam Van Nguyen)), BAFTA studentu filmu balvas fināliste. Magdalēna arī asistē māksliniekiem ar invaliditāti Prāgā bāzētā mākslas studijā. Paralēli HUN TUN Magdalēna ir radījusi dokumentālo radio un podkāstu sēriju par miegu un bezmiegu Čehijas Radio.

 


Filipe Kairo (Filipe Caeiro, Portugāle / Vācija)

Filipe Kairo ir kino režisors no Portugāles, kurš dzīvo Ķelnē, Vācijā. Viņš ieguvis grādu komunikācijas un kino studijās Jaunajā Lisabonas Universitātē un maģistra grādu kinorežijā Edinburgas Universitātē. Pēdējos gadus viņš strādāja kā mediju producents e-mācību nozarē, bet pašlaik atrodas savas pirmās pilnmetrāžas filmas attīstības posmā.

 


Anna Zača (Latvija)

Anna Zača ir kuratore, autore un projektu vadītāja, kura specializējas animācijas un īsfilmu jomā. Viņa studējusi mākslas vēsturi un teoriju Latvijā, animāciju Igaunijā un šobrīd turpina izglītību psiholoģijas studijās Latvijas Universitātē. Viņa veikusi ieguldījumu Latvijas kino attīstībābūdama Rīgas Starptautiskā īsfilmu festivāla 2ANNAS radošā vadītāja, līdzizveidojot Rīgas Starptautisko kino festivālu un izveidojot SHORT RIGA, sadaļu, kas veltīta īsmetrāžas un mākslas filmām festivāla ietvaros. No 2016. līdz 2024. gadam viņa vadīja Latvijas Animācijas asociāciju, un kopš 2018. gada ir Eiropas Animācijas balvas valdes locekle. Kā animācijas režisore viņa šobrīd strādā pie savas jaunās leļļu īsfilmas Ligzda.

 

 

Industrijas dienas tiek organizētas ar Nacionālā Kino Centra, Radošā Eiropa MEDIA biroja Latvijā un Gētes institūts Rīgā atbalstu.