2ANNAS ISFF 2025

2ANNAS ISFF 2025 informācijas centrs:
Kaņepes Kultūras centrs, Skolas iela 15, Rīga
No 5.aprīļa līdz 10.aprīlim darba laiks 12:00 - 18:00
2ANNAS ISFF 2025 pasākumu norises vietas:
Latvijas Mākslas akadēmija (bijusī LU bioloģijas fakultāte) Kronvalda bulvāris 4, Rīga
Kaņepes Kultūras centrs, Skolas iela 15, Rīga
LKA Nacionālā filmu skola, Miera iela 58a, Rīga
Bārs Skapis, Aristida Briāna iela 9a, Rīga
Bārs Aleponija, Ernesta Birznieka-Upīša iela 22, Rīga
Kino seansi:
Latvijas Mākslas akadēmija, Kronvalda bulvāris 4, Rīga
Kaņepes Kultūras centrs, Skolas iela 15, Rīga
Kinogalerija K.Suns, Elizabetes iela 83/85, Rīga
Forum Cinemas, 13. janvāra iela 8, Rīga
2ANNAS ISFF Tavā mājas kinoteātrī
Tiešsaitē 2ANNAS konkursu filmu seansus drīzumā varēs atrast šeit: https://watch.eventive.org/2annas
Pēc digitālās kino seansa biļetes iegādes, links kļūs aktīvs brīdī, kad sākas 2ANNAS klātienes seanss. Jums būs 3 stundas laika, lai uzsāktu tā skatīšanos, un 24 stundas, lai pabeigtu visu seansa filmu noskatīšanos.
04.04, Piektdiena
Kino kā mākslas forma nemitīgi attīstās, meklējot arvien jaunus izteiksmes līdzekļus un tehniskās iespējas, un īsfilmas ir labākā platforma, kur vērot jaunus eksperimentus, tehnoloģisko iespēju laušanas izpausmes un jaunas valodas attīstīšanu. Vienlaikus kino jau no pašiem pirmssākumiem piedāvā iespēju reflektēt par progresu, par tehnoloģisko attīstību un par to, vai progresam vispār ir robežas un ja jā, vai tās ir ētisku vai tehnoloģisku ierobežojumu uzliktas.
“Progresa cilpā’’ ir astoņu īsfilmu programma, kas piedāvā ieskatīties mūsu attiecībās ar tehnoloģisko progresu. Nemitīgi attīstoties, nemitīgi ejot uz priekšu, mēs radām arvien jaunus jautājumus par ētikas robežām un par to, kādas īsti ir attiecības starp tehnoloģijām un cilvēku. Tehnoloģijas kļūst arvien klātesošākas mūsu ikdienā, mūsu sabiedrībā, mūsu attiecībās vienam ar otru. ‘’Progresa cilpā’’ nepiedāvā atbildes uz jautājumiem par to, vai mūsu attiecības ar tehnoloģijām ir aizgājušas pārāk tālu un vai tās kļūst destruktīvas. Tā vietā programma uzdod vienu no 21. gadsimta svarīgākajiem jautājumiem: vai tehnoloģijas atvieglo cilvēka dzīvi, vai arī cilvēks kalpo tehnoloģijām?
Attiecības starp tehnoloģijām, sabiedrību un indivīdu liek uzdot sarežģītus jautājumus par šo trīs elementu simbiozi. Protams, vienkāršu atbilžu te nevienam nav, bet pareizais jautājums nereti ir pirmais un svarīgākais solis, lai kritiski paskatītos uz pašu attiecībām ar tehnoloģijām.
Programmas kuratore, Agnese Logina
Filmas








Kā ikgadu festivāla atklāšanas pasākuma laikā būs iespēja iepazīties ar žūriju, uzzināt detalizētāku informāciju par festivāla norisi un programmu, kā arī neformālā gaisotnē baudīt dejas un vizuālo performanci.
Pasākumā aktualizēsim šī gada galveno tēmu – SIMBIOZE.
Jāmin, ka pasākuma vieta nav izvēlēta nejauši, bet gan, sperot drosmīgu soli pretim neierastajam, to rīkojot bijušajā LU Bioloģijas fakultātes ēkā, kas šobrīd pārtapusi par Mākslas akadēmijas studentu mājvietu.
Īsta simbioze, kur zinātkāre satiekas ar dabu un mākslu!
Uz skatuves kāps māksliniece Katrīna Neiburga kopā ar Aniku Barkan (Dānija) un Mika Forsling (Zviedrija), pārstāvot MØR collective. Mākslinieki radīs unikālu VJ performanci.
MØR collective ir starptautiska izpildītājmākslas kopiena, kas strādā pie sociāli aktīviem un kritiskiem mākslas projektiem. Kolektīva mērķis ir radīt pieejamus darbus, kas rezonē ar auditoriju, paplašina mūsu perspektīvu un trenē empātisko kompasu, veidojot ciešāku saikni ar mūsdienu pasauli.
Vairāk par kolektīvu: https://www.moercollective.dk/about
Tiekamies Simbiozē!
21:30
Binokulārās jeb acu dejas ir gan netradicionālā medicīna, gan laikmetīgās mākslas performance (Aptuvenā Māksla). Parasti notiek speciālista vadībā, īpašas mūzikas pavadījumā.
Pamatā ir koncepcija – ja acis mirkšķina ritmiski un apzināti, tad notiek mazlietoto smadzeņu attīstība, kas nostiprina fizisko un radošo veselību.
23:00
Parastās dejas:
Turbofolks un Robertagobziņavecāsdziesmasrobertagobziņajaunāsdziesmasdziedjumsrobertsgobziņš.
Roberts Gobziņš - Stylommatophora, vertiginidae
Kātacu plaušcilvēku kārta, pumpurzvaigžņu dzimta
Statuss: Ļoti reta suga. Ierakstīta IUSN Apdraudēto sugu sarakstā
Izplatība un sastopamība: Bez teritoriāla ierobežojuma, bez uzbāzīgas reklāmas, pārsvarā kultūrvēsturiskos un privātos pasākumos
Bioloģija: Alkofila suga. Dzīvo zemsedzē. Barojas ar atlaižu akciju produktiem. Dabā novērojams ar neapbruņotu aci. Vairojas daloties
05.04, Sestdiena
Ko tas nozīmē būt dzīvai būtnei? Ar ķermeni, ar gribu, ar kontekstu? Ko nozīmē būt ūdenim vai zivij? Ko nozīmē cīnīties par savu brīvību?
2ANNAS ISFF starptautiskais īsfilmu konkurss ir kā 5 dažādas kolāžas, apvienojot labākās un mākslinieciski aizraujošākās īsfilmas no 2023/2024.gada. Katra no konkursa programmām tiek veidota kā individuāls mākslas darbs par konkrētu tēmu, ideju vai asociatīvo stīgu, tādējādi ļaujot skatītājam ne tikai baudīt katru no filmām, bet pašu programmu kopumā. Programmās būs iespējams redzēt spēlfilmas, animācijas, dokumentālās un eksperimentālās īsfilmas no visas pasaules.
Pievienojies 2ANNAS ISFF Starptautiskā īsfilmu konkursa seansiem Kaņepes Kultūras centrā!
Programmas kuratore, Laima Graždanoviča
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas






Ko tas nozīmē būt dzīvai būtnei? Ar ķermeni, ar gribu, ar kontekstu? Ko nozīmē būt ūdenim vai zivij? Ko nozīmē cīnīties par savu brīvību?
2ANNAS ISFF starptautiskais īsfilmu konkurss ir kā 5 dažādas kolāžas, apvienojot labākās un mākslinieciski aizraujošākās īsfilmas no 2023/2024.gada. Katra no konkursa programmām tiek veidota kā individuāls mākslas darbs par konkrētu tēmu, ideju vai asociatīvo stīgu, tādējādi ļaujot skatītājam ne tikai baudīt katru no filmām, bet pašu programmu kopumā. Programmās būs iespējams redzēt spēlfilmas, animācijas, dokumentālās un eksperimentālās īsfilmas no visas pasaules.
Pievienojies 2ANNAS ISFF Starptautiskā īsfilmu konkursa seansiem Kaņepes Kultūras centrā!
Programmas kuratore, Laima Graždanoviča
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas





2025. gada 2ANNAS ISFF jau otro gadu savā paspārnē veido kvīru īsmetrāžas sadaļu “Tīri kvīrs”, kas trijās fokusprogrammās apskata kādu šī kino žanra parādību, no visas pasaules vienkopus pulcējot gan plaši izskanējušus darbus, gan īsfilmas, kas tikai nesen ir sākušas savu kinofestivālu aprites ceļojumu. Šogad caur kvīro lēcu raudzīsimies uz sievišķības jēdzienu, pietuvosimies realitātei dokumentālā kino seansā, kā arī atgriezīsimies pie Heiza kodeksa (Hays code) laikā plaši sastopamajiem “kvīri kodētajiem” ekrāna ļaundariem. Festivāla sadaļas publiskajā programmā šogad gaidāma paneļdiskusija par kvīru maskēšanu un sterotipizāciju mūsdienu kino, kā arī sadaļas ballīte naktslokālā “Skapis”, kas apmeklētājiem piedāvās uz vienu vakaru iztēloties heteronoramtīvāko sevis versiju.
Viens no kvīru un feminisma teoriju pamattekstiem, filosofes Džuditas Batleres “Dzimtes nemiers”, uzrāda, ka dzimums un citas identitātes ir performatīvas; proti, tās personīgā un sabiedrības līmenī tiek konstruētas, atkārtojot zināmus uzvedības, sociālo struktūru un ekspektāciju musturus, un dažādos laikos un kultūrās, kā viss, plūst un mainās. Šī gada fokusa programmas piedāvā palūkoties uz “sievišķību” ne tikai kā sociālu un personīgu lomu, bet arī estētisku, filosofisku un filmveides formātu; sajust jau atkal politiskas retorikas apdraudētās globālas kopienas pulsu un trenēt kvīro skatienu ikdienā caur dokumentālā kino programmu; sastapt uz ekrāna tēlus, kuriem nav vietas nogludinātā un “normālā” pasaulē un tās priekšstatos par labu un ļaunu.
Pēc “Kvīrie ļaundari” programmas seansa tiksimies paneļdiskusijā ar kino veidotājiem un pētniekiem, lai apriestu to, kā kvīrums ir ticis maskēts 20. gadsimta kinematogrāfā, veidiem, kā šīs maskas atpazīt un redzēt tām cauri, kā arī to, ar kādu stereotipu un instrumentu palīdzību tiek konstruēti mūsdienu pamatstraumes kino kvīrie tēli. Paneļdiskusiju moderē “Tīri kvīrs” sadaļas kurators Žulijens Nuhums Kulibali.
Programmas kurators - Žulijens Nuhums Kulibali
Filmas






2025. gada 2ANNAS ISFF jau otro gadu savā paspārnē veido kvīru īsmetrāžas sadaļu “Tīri kvīrs”, kas trijās fokusprogrammās apskata kādu šī kino žanra parādību, no visas pasaules vienkopus pulcējot gan plaši izskanējušus darbus, gan īsfilmas, kas tikai nesen ir sākušas savu kinofestivālu aprites ceļojumu. Šogad caur kvīro lēcu raudzīsimies uz sievišķības jēdzienu, pietuvosimies realitātei dokumentālā kino seansā, kā arī atgriezīsimies pie Heiza kodeksa (Hays code) laikā plaši sastopamajiem “kvīri kodētajiem” ekrāna ļaundariem. Festivāla sadaļas publiskajā programmā šogad gaidāma paneļdiskusija par kvīru maskēšanu un sterotipizāciju mūsdienu kino, kā arī sadaļas ballīte naktslokālā “Skapis”, kas apmeklētājiem piedāvās uz vienu vakaru iztēloties heteronoramtīvāko sevis versiju.
Viens no kvīru un feminisma teoriju pamattekstiem, filosofes Džuditas Batleres “Dzimtes nemiers”, uzrāda, ka dzimums un citas identitātes ir performatīvas; proti, tās personīgā un sabiedrības līmenī tiek konstruētas, atkārtojot zināmus uzvedības, sociālo struktūru un ekspektāciju musturus, un dažādos laikos un kultūrās, kā viss, plūst un mainās. Šī gada fokusa programmas piedāvā palūkoties uz “sievišķību” ne tikai kā sociālu un personīgu lomu, bet arī estētisku, filosofisku un filmveides formātu; sajust jau atkal politiskas retorikas apdraudētās globālas kopienas pulsu un trenēt kvīro skatienu ikdienā caur dokumentālā kino programmu; sastapt uz ekrāna tēlus, kuriem nav vietas nogludinātā un “normālā” pasaulē un tās priekšstatos par labu un ļaunu.
Pēc “Kvīrie ļaundari” programmas seansa tiksimies paneļdiskusijā ar kino veidotājiem un pētniekiem, lai apriestu to, kā kvīrums ir ticis maskēts 20. gadsimta kinematogrāfā, veidiem, kā šīs maskas atpazīt un redzēt tām cauri, kā arī to, ar kādu stereotipu un instrumentu palīdzību tiek konstruēti mūsdienu pamatstraumes kino kvīrie tēli. Paneļdiskusiju moderē “Tīri kvīrs” sadaļas kurators Žulijens Nuhums Kulibali.
Programmas kurators - Žulijens Nuhums Kulibali
Filmas





2025. gada 2ANNAS ISFF jau otro gadu savā paspārnē veido kvīru īsmetrāžas sadaļu “Tīri kvīrs”, kas trijās fokusprogrammās apskata kādu šī kino žanra parādību, no visas pasaules vienkopus pulcējot gan plaši izskanējušus darbus, gan īsfilmas, kas tikai nesen ir sākušas savu kinofestivālu aprites ceļojumu. Šogad caur kvīro lēcu raudzīsimies uz sievišķības jēdzienu, pietuvosimies realitātei dokumentālā kino seansā, kā arī atgriezīsimies pie Heiza kodeksa (Hays code) laikā plaši sastopamajiem “kvīri kodētajiem” ekrāna ļaundariem. Festivāla sadaļas publiskajā programmā šogad gaidāma paneļdiskusija par kvīru maskēšanu un sterotipizāciju mūsdienu kino, kā arī sadaļas ballīte naktslokālā “Skapis”, kas apmeklētājiem piedāvās uz vienu vakaru iztēloties heteronoramtīvāko sevis versiju.
Viens no kvīru un feminisma teoriju pamattekstiem, filosofes Džuditas Batleres “Dzimtes nemiers”, uzrāda, ka dzimums un citas identitātes ir performatīvas; proti, tās personīgā un sabiedrības līmenī tiek konstruētas, atkārtojot zināmus uzvedības, sociālo struktūru un ekspektāciju musturus, un dažādos laikos un kultūrās, kā viss, plūst un mainās. Šī gada fokusa programmas piedāvā palūkoties uz “sievišķību” ne tikai kā sociālu un personīgu lomu, bet arī estētisku, filosofisku un filmveides formātu; sajust jau atkal politiskas retorikas apdraudētās globālas kopienas pulsu un trenēt kvīro skatienu ikdienā caur dokumentālā kino programmu; sastapt uz ekrāna tēlus, kuriem nav vietas nogludinātā un “normālā” pasaulē un tās priekšstatos par labu un ļaunu.
Pēc “Kvīrie ļaundari” programmas seansa tiksimies paneļdiskusijā ar kino veidotājiem un pētniekiem, lai apriestu to, kā kvīrums ir ticis maskēts 20. gadsimta kinematogrāfā, veidiem, kā šīs maskas atpazīt un redzēt tām cauri, kā arī to, ar kādu stereotipu un instrumentu palīdzību tiek konstruēti mūsdienu pamatstraumes kino kvīrie tēli. Paneļdiskusiju moderē “Tīri kvīrs” sadaļas kurators Žulijens Nuhums Kulibali.
Programmas kurators - Žulijens Nuhums Kulibali
Tīri kvīrs diskusija: KVĪRU MASKĒŠANA
Sestdiena 05.04. / 20:30 / Kaņepes Kultūras centrs, lielā zāle
Kvīri kino eksistē jau kopš tā pirmsākumiem – vienīgais jautājums ir, kā tos ieraudzīt? 20. gadsimta "kvīru kodēšanas" prakse kinematogrāfā LGBTK+ kopienas pārstāvjus ekrāna pasaulē nereti ir slēpusi vai integrējusi neliešu, ļaundaru vai komisku tēlu aprisēs, kas ir atstājis paliekošu iespaidu uz to, kā uz ekrāna atpazīstam šis identitātes. Diskusijā ar kino veidotājiem, pētniekiem un kuratoriem uzlūkosim gan kodēšanas prakses mūsu reģiona kinematogrāfā, gan runāsim par mūsdienu kvīru kino topiem, kodiem un maskām, mēģinot ieskicēt virzienu, kurā šis kino dodas.
Diskusijā piedalās:
- režisors Romas Zabarauskas (Lietuva),
- kino pētniece un kuratore Ilona Vitkauskaitė (Lietuva),
- "Trans Fest Stockholm" veidotāji Paloma Halén Román un Juno Frisk (Zviedrija).
Diskusiju moderē "Tīri kvīrs" kurators Žulijens Nuhums Kulibali.
Diskusijas valoda - angļu.
Vai tu siekalojies pēc riskantas, izklaides pilnas nakts?
Nāc apmierini savas slāpes ceļojumā mūsu virtuvē, kurā visas sulas plūst brīvi! No ātra seksa dzīvoklī līdz kaisles zilumiem uz kakla, pārņem baudu savās rokās un iemācies apmierināt sevi, kamēr ejam cauri iekāres un erotikas slēptajiem tuneļiem. Būsim netīri un neķītri, bet arī gatavi izvilkt savas pūkainās putekļu slotiņas, lai sludinātu jaunu gospeli: tīrība ir tuva seksuālai uzbudinātībai. Vai tu esi gatavs kinky orgasmam?
Kino senass tapis sadarbībā ar Vīnes īsfilmu festivālu.
Filmas










Balinātas džinas, uzlocītas apkaklītes, "Sensation White" un Lady Gaga kā skandalozākais akcents dīdžeja pleilistē. Ja par kvīru mēs saprotam to, kas nav heteronormatīvs, tad kas ir hetero paliek atvērts jautājums, kuru šajā vakarā, svinot kinofestivāla 2ANNAS "Tīri kvīrs" programmu, aicināsim risināt uz deju grīdas, drag priekšnesumos un labākā straight-drag apmeklētāja apbalvošanā. Laiks atpūtināt reiva ekipējumu, no skapja dziļumiem izvilkt zemās jostasvietas džinsus un polo kreklu, lai pavērstu spoguli uz ne-kvīriem, un teiktu tā: "Spogulīt, spogulīt, saki man tā, kura no visām kvīnām ir visheteronormatīvākā"?
DJ: Partners in USB
Drag: Vilhelmīne Žagata, Asteria, Vencheska
Dresskods: Agrīno 2000. gadu klubu stils
06.04, Svētdiena
Šī gada bērnu un jauniešu programmas atlasē kūrēšanas procesu atvērām grupai jauniešu. Mēs vēlējāmies izstrādāt programmu, kurā ir iekļauti jaunākāo auditoriju viedokļi un iespaidi. Galvenā doma bija radīt izpratni par atšķirībām un iesaistīt jauno kuratoru grupu diskusijā par mākslu un tās vērtībām. Dažādi filmu stili, dažādi stāsti, dažādas pieejas, kā skatīties filmu vai kā tās uzfilmēt. Dažādie veidi kā aprakstīt mūsu pieredzi, skatoties filmas, mūs saveda kopā. Un tā mēs izpētījām atšķirību pasauli, kas lika mums atrast savu šī gada programmu. Attīstībai ir vajadzīga dažādība. Tas ir pilnīgi skaidrs. Piemēram, lai varētu atšķirt melus un patiesību, vai pamanīt aizspriedumus un to, kas patiesībā notiek mums apkārt. Labas filmas paver iespējas dažādiem veidiem, kā attīstīt prasmi redzēt un izprast sevi un citus.
Kino spēj likt mums iedomāties pasauli ārpus fiziskajām un ideoloģiskajām robežām. Tā ir gaismas un tumsas maģija, vēl viena atšķirība un visa visuma klātbūtne. Lai saprastu savstarpējās atšķirības, mums ir vajadzīgas kopienas, kas zina, kā ar tām tikt galā. Un, lai gan atšķirības ir elementāra sastāvdaļa tam, kā mēs aprakstām realitāti un runājam par to, mēs nolēmām, ka tikai ar labu kopienu un spēcīgu radniecības sajūtu mēs iemācāmies lepoties ar savām atšķirībām un cienīt tās.
Lai izglītotu jauno auditoriju divās vecumam atbilstošās programmās, nolēmām, ka vēlamies akcentēt kopību. Pasaulē, kas brūk tikai dažu ļoti ietekmīgu indivīdu interešu dēļ, mēs sapratām, ka kopiena ir veids, kā garantēt daudzu citu cilvēku brīvību. Lai gan, iespējams, mēs nekad pie šādas kopības nenonāksim un, tāpēc, ka neesam aitu bars un mūsu mērķis nav par tādu kļūt, mēs visi tāpat esam atbildīgi par to, lai šī pasaule atkal un atkal uzziedētu, lai mēs tajā dejotu kā tauriņi ar lauztiem gurniem.
Tieši šajā radniecības un kopējas atbildības sajūtās, mēs vēlējāmies dalīties ar šī gada programmu, un mēs aicinām jūs visus dalīties ar mums savās pieredzēs.
/ Ron Rosenbergs - Bērnu un jauniešu programmu kurators /
Karsta kakao krūze rokās, mīksts spilvens un aizraujoši stāsti uz ekrāna – bērniem draudzīgs kino Tavās mājās!
Tikai Latvijā – skaties īpaši bērniem veidotu 2ANNAS filmu izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un pievienojies jautrajam kino piedzīvojumam tiešsaistē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva tieši tajā laikā, kad festivālā sākas klātienes seanss.
No tā brīža:
– Tev būs 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
– Un 24 stundas, lai kopā ar ģimeni noskatītos visas programmas filmas sev ērtā tempā.
Filmas








Šī gada bērnu un jauniešu programmas atlasē kūrēšanas procesu atvērām grupai jauniešu. Mēs vēlējāmies izstrādāt programmu, kurā ir iekļauti jaunākāo auditoriju viedokļi un iespaidi. Galvenā doma bija radīt izpratni par atšķirībām un iesaistīt jauno kuratoru grupu diskusijā par mākslu un tās vērtībām. Dažādi filmu stili, dažādi stāsti, dažādas pieejas, kā skatīties filmu vai kā tās uzfilmēt. Dažādie veidi kā aprakstīt mūsu pieredzi, skatoties filmas, mūs saveda kopā. Un tā mēs izpētījām atšķirību pasauli, kas lika mums atrast savu šī gada programmu. Attīstībai ir vajadzīga dažādība. Tas ir pilnīgi skaidrs. Piemēram, lai varētu atšķirt melus un patiesību, vai pamanīt aizspriedumus un to, kas patiesībā notiek mums apkārt. Labas filmas paver iespējas dažādiem veidiem, kā attīstīt prasmi redzēt un izprast sevi un citus.
Kino spēj likt mums iedomāties pasauli ārpus fiziskajām un ideoloģiskajām robežām. Tā ir gaismas un tumsas maģija, vēl viena atšķirība un visa visuma klātbūtne. Lai saprastu savstarpējās atšķirības, mums ir vajadzīgas kopienas, kas zina, kā ar tām tikt galā. Un, lai gan atšķirības ir elementāra sastāvdaļa tam, kā mēs aprakstām realitāti un runājam par to, mēs nolēmām, ka tikai ar labu kopienu un spēcīgu radniecības sajūtu mēs iemācāmies lepoties ar savām atšķirībām un cienīt tās.
Lai izglītotu jauno auditoriju divās vecumam atbilstošās programmās, nolēmām, ka vēlamies akcentēt kopību. Pasaulē, kas brūk tikai dažu ļoti ietekmīgu indivīdu interešu dēļ, mēs sapratām, ka kopiena ir veids, kā garantēt daudzu citu cilvēku brīvību. Lai gan, iespējams, mēs nekad pie šādas kopības nenonāksim un, tāpēc, ka neesam aitu bars un mūsu mērķis nav par tādu kļūt, mēs visi tāpat esam atbildīgi par to, lai šī pasaule atkal un atkal uzziedētu, lai mēs tajā dejotu kā tauriņi ar lauztiem gurniem.
Tieši šajā radniecības un kopējas atbildības sajūtās, mēs vēlējāmies dalīties ar šī gada programmu, un mēs aicinām jūs visus dalīties ar mums savās pieredzēs.
/ Ron Rosenbergs - Bērnu un jauniešu programmu kurators /
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas









Ko tas nozīmē būt dzīvai būtnei? Ar ķermeni, ar gribu, ar kontekstu? Ko nozīmē būt ūdenim vai zivij? Ko nozīmē cīnīties par savu brīvību?
2ANNAS ISFF starptautiskais īsfilmu konkurss ir kā 5 dažādas kolāžas, apvienojot labākās un mākslinieciski aizraujošākās īsfilmas no 2023/2024.gada. Katra no konkursa programmām tiek veidota kā individuāls mākslas darbs par konkrētu tēmu, ideju vai asociatīvo stīgu, tādējādi ļaujot skatītājam ne tikai baudīt katru no filmām, bet pašu programmu kopumā. Programmās būs iespējams redzēt spēlfilmas, animācijas, dokumentālās un eksperimentālās īsfilmas no visas pasaules.
Pievienojies 2ANNAS ISFF Starptautiskā īsfilmu konkursa seansiem Kaņepes Kultūras centrā!
Programmas kuratore, Laima Graždanoviča
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas




Ko tas nozīmē būt dzīvai būtnei? Ar ķermeni, ar gribu, ar kontekstu? Ko nozīmē būt ūdenim vai zivij? Ko nozīmē cīnīties par savu brīvību?
2ANNAS ISFF starptautiskais īsfilmu konkurss ir kā 5 dažādas kolāžas, apvienojot labākās un mākslinieciski aizraujošākās īsfilmas no 2023/2024.gada. Katra no konkursa programmām tiek veidota kā individuāls mākslas darbs par konkrētu tēmu, ideju vai asociatīvo stīgu, tādējādi ļaujot skatītājam ne tikai baudīt katru no filmām, bet pašu programmu kopumā. Programmās būs iespējams redzēt spēlfilmas, animācijas, dokumentālās un eksperimentālās īsfilmas no visas pasaules.
Pievienojies 2ANNAS ISFF Starptautiskā īsfilmu konkursa seansiem Kaņepes Kultūras centrā!
Programmas kuratore, Laima Graždanoviča
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas






Kas ir vidējais garums?
2ANNAS uzskata vidējo par PROTESTA garumu. Filmas, kas ir virs 30 min garas, taču nesasniedz pilnmetrāžu, īsti neiederas nevienā kategorijā, tādēļ bieži tiek atstātas ārpus festivāliem. Izvēlēties veidot filmu šajā garumā nozīmē nepakļauties spiedienam ielikt sevi kādā viegli pieejamā kastītē. Neapgriezt un arī neizstiept. Minūtēm nav nozīmes.
Tādēļ vidējā garuma filmas bieži ir eksperimentālas. Tās mēdz mainīt žanrus vai stāstījuma veidus viena darba ietvaros, aplūkot negaidītas tēmas un iet neiemītas takas. Tas nenozīmē, ka vidējais garums vienmēr pārstāv lēno kino vai video esejas, taču skatītājam jābūt gatavam ļauties ceļojumam. Tā kā šis formāts pamatā joprojām skaitās “īsais”, tad to nesaista pilnmetrāžas biežā prasība pēc narativizācijas, un, tā kā tas ir starp “īsajiem” garākais, tad arī kodolības un trāpīguma jūgs nespiež tik stingri. Nestandarta garums ir brīvība apstāties tad, kad to prasa filma, nevis festivāla nolikums. Tas ir protests.
Vidējais garums ir 30 līdz 60 min garas filmas. Vienā programmā var salikt divas vai trīs. Šogad festivālā ir trīs vidējā garuma programmas – svētdien, pirmdien, otrdien. Atnāc izvēlies.
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas


2025. gada 2ANNAS ISFF jau otro gadu savā paspārnē veido kvīru īsmetrāžas sadaļu “Tīri kvīrs”, kas trijās fokusprogrammās apskata kādu šī kino žanra parādību, no visas pasaules vienkopus pulcējot gan plaši izskanējušus darbus, gan īsfilmas, kas tikai nesen ir sākušas savu kinofestivālu aprites ceļojumu. Šogad caur kvīro lēcu raudzīsimies uz sievišķības jēdzienu, pietuvosimies realitātei dokumentālā kino seansā, kā arī atgriezīsimies pie Heiza kodeksa (Hays code) laikā plaši sastopamajiem “kvīri kodētajiem” ekrāna ļaundariem. Festivāla sadaļas publiskajā programmā šogad gaidāma paneļdiskusija par kvīru maskēšanu un sterotipizāciju mūsdienu kino, kā arī sadaļas ballīte naktslokālā “Skapis”, kas apmeklētājiem piedāvās uz vienu vakaru iztēloties heteronoramtīvāko sevis versiju.
Viens no kvīru un feminisma teoriju pamattekstiem, filosofes Džuditas Batleres “Dzimtes nemiers”, uzrāda, ka dzimums un citas identitātes ir performatīvas; proti, tās personīgā un sabiedrības līmenī tiek konstruētas, atkārtojot zināmus uzvedības, sociālo struktūru un ekspektāciju musturus, un dažādos laikos un kultūrās, kā viss, plūst un mainās. Šī gada fokusa programmas piedāvā palūkoties uz “sievišķību” ne tikai kā sociālu un personīgu lomu, bet arī estētisku, filosofisku un filmveides formātu; sajust jau atkal politiskas retorikas apdraudētās globālas kopienas pulsu un trenēt kvīro skatienu ikdienā caur dokumentālā kino programmu; sastapt uz ekrāna tēlus, kuriem nav vietas nogludinātā un “normālā” pasaulē un tās priekšstatos par labu un ļaunu.
Pēc “Kvīrie ļaundari” programmas seansa tiksimies paneļdiskusijā ar kino veidotājiem un pētniekiem, lai apriestu to, kā kvīrums ir ticis maskēts 20. gadsimta kinematogrāfā, veidiem, kā šīs maskas atpazīt un redzēt tām cauri, kā arī to, ar kādu stereotipu un instrumentu palīdzību tiek konstruēti mūsdienu pamatstraumes kino kvīrie tēli. Paneļdiskusiju moderē “Tīri kvīrs” sadaļas kurators Žulijens Nuhums Kulibali.
Programmas kurators - Žulijens Nuhums Kulibali
Filmas




07.04, Pirmdiena
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Vai Tu atrodies Latvijā, Lietuvā vai Igaunijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas









Kas ir vidējais garums?
2ANNAS uzskata vidējo par PROTESTA garumu. Filmas, kas ir virs 30 min garas, taču nesasniedz pilnmetrāžu, īsti neiederas nevienā kategorijā, tādēļ bieži tiek atstātas ārpus festivāliem. Izvēlēties veidot filmu šajā garumā nozīmē nepakļauties spiedienam ielikt sevi kādā viegli pieejamā kastītē. Neapgriezt un arī neizstiept. Minūtēm nav nozīmes.
Tādēļ vidējā garuma filmas bieži ir eksperimentālas. Tās mēdz mainīt žanrus vai stāstījuma veidus viena darba ietvaros, aplūkot negaidītas tēmas un iet neiemītas takas. Tas nenozīmē, ka vidējais garums vienmēr pārstāv lēno kino vai video esejas, taču skatītājam jābūt gatavam ļauties ceļojumam. Tā kā šis formāts pamatā joprojām skaitās “īsais”, tad to nesaista pilnmetrāžas biežā prasība pēc narativizācijas, un, tā kā tas ir starp “īsajiem” garākais, tad arī kodolības un trāpīguma jūgs nespiež tik stingri. Nestandarta garums ir brīvība apstāties tad, kad to prasa filma, nevis festivāla nolikums. Tas ir protests.
Vidējais garums ir 30 līdz 60 min garas filmas. Vienā programmā var salikt divas vai trīs. Šogad festivālā ir trīs vidējā garuma programmas – svētdien, pirmdien, otrdien. Atnāc izvēlies.
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas


Mani sauc Dzintars. Grieķiski "ἤλεκτρον" (ēlektron) nozīmē – dzintars.
Dzīvoju savādā vietā Saulpalampē, kuru apspīd lielā lampa, saukta "Saule", kamēr tā spīd- visādi radījumi apakšā Palampē rosās un grozās. Reizēm Sauli izslēdz, un cilvēkiem kļūst tumšs, tad tie sauc mani, lai atnesu viņiem kādu spaini ar elektroniem.
Būtnes uz lodveida planētām, seno civilizāciju pēdas un kosmiskie kuģi, Dzintars Briedis ar paštaisīto instrumentu “Slīdkskani” vedīs maģiskā un slīdošā elektronā skaņu piedzīvojumā.
Vērotājs un vērojamais, objekts un subjekts, režisore un varone. Trīs dziļi personiskas filmas atklāj sieviešu režisoru un viņu varoņu simbiozi. Klasiska filmas veidošana joprojām notiek hierarhiskās struktūrās, tāpēc ētikas jautājumi par varas dinamiku ir neizbēgami. Vai tas mainās, ja režisori paši kļūst par filmas varoņiem, neslēpjot savas šaubas un vēlmes, kā arī filmēšanas procesu?
Filmas "Nudar" galvenā varone pavērš kameru pret režisori (Rand Beiruty, kura veido savu pirmo filmu. Tessa Luisa Popa viegli humoristiskā manierē uzdod savas ģimenes locekļiem neērtus jautājumus ("The Origin of Trouble"), savukārt Katharina Petke ("Everyman and I") atklāj, ka ir iemīlējusies filmas galvenajā varonī.
Humoristiski, esejistiski un pašreflektējoši stāsti uzdod ētiskus jautājumus par filmas veidotāju attiecībām ar varoņiem.
Programmas kuratore - Astra Zoldnere
Filmas



08.04, Otrdiena
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Vai Tu atrodies Latvijā, Lietuvā vai Igaunijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas









Filmu festivāli spēlē nozīmīgu lomu, dodot vērtīgu platformu filmu izplatīšanai, kā arī sniedzot iespēju filmu veidotājiem iegūt atpazīstamību un veidot sadarbības ar nozares profesionāļiem. Kad filma ir pabeigta, tai ir nepieciešms atrast savu auditoriju. Taču kā tieši izstrādāt festivālu stratēģiju, īpaši ņemot vērā filmas žanru un formātu?
Sarunā piedalīsies:
- Sāra Ādama (Sarah Adam) – Hamburgas Kinotēka, Hamburgas Īsfilmu festivāls Kaseles Dokumentālo filmu un video festivāls, Vācija
- Flavia Dima (Flavia Dima) – Bukarestes Eksperimentālais kino festivāls, Rumānija
- Filips Ilsons (Philip Ilson) – Londonas Īsfilmu festivāls, Lielbritānija
- Endrū Nortons (Andrew Norton) – “Raina Films”, Somija
Diskusiju moderēs Simone Bardoni (Simone Bardoni), Concorto Filmu festivāls, Lights On, Itālija
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas




Kas ir vidējais garums?
2ANNAS uzskata vidējo par PROTESTA garumu. Filmas, kas ir virs 30 min garas, taču nesasniedz pilnmetrāžu, īsti neiederas nevienā kategorijā, tādēļ bieži tiek atstātas ārpus festivāliem. Izvēlēties veidot filmu šajā garumā nozīmē nepakļauties spiedienam ielikt sevi kādā viegli pieejamā kastītē. Neapgriezt un arī neizstiept. Minūtēm nav nozīmes.
Tādēļ vidējā garuma filmas bieži ir eksperimentālas. Tās mēdz mainīt žanrus vai stāstījuma veidus viena darba ietvaros, aplūkot negaidītas tēmas un iet neiemītas takas. Tas nenozīmē, ka vidējais garums vienmēr pārstāv lēno kino vai video esejas, taču skatītājam jābūt gatavam ļauties ceļojumam. Tā kā šis formāts pamatā joprojām skaitās “īsais”, tad to nesaista pilnmetrāžas biežā prasība pēc narativizācijas, un, tā kā tas ir starp “īsajiem” garākais, tad arī kodolības un trāpīguma jūgs nespiež tik stingri. Nestandarta garums ir brīvība apstāties tad, kad to prasa filma, nevis festivāla nolikums. Tas ir protests.
Vidējais garums ir 30 līdz 60 min garas filmas. Vienā programmā var salikt divas vai trīs. Šogad festivālā ir trīs vidējā garuma programmas – svētdien, pirmdien, otrdien. Atnāc izvēlies.
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas


Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību!
Vai Tu atrodies Latvijā, Lietuvā vai Igaunijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas






09.04, Trešdiena
Diskusijā tiks aplūkots jautājums par to, kāpēc un kā dažādi žanri tiek sapludināti, lai veidotu vienotu, daudzslāņainu māksliniecisko vīziju. Tiks pārrunāti jautājumi par to, kā dažādu žanru un stilu saplūšana paplašina stāstījuma un vizuālās mākslas iespējas, kā arī to, kā hibrīdfilmas ietekmē skatītāju uztveri un pieredzi. Tāpat arī centīsimies iezīmēt, kāda ir šī starpžanra problemātika un kāda varētu žanru sajaukumu attīstība nākotnē.
Sarunā piedalīsies:
- Nikita Diakurs (Nikita Diakur), režisors, Vācija
- Magdalēna Hejzlarova (Magdalena Hejzlarova), māksliniece, režisore un dažādu starpdisciplināru projektu autore, Čehija
- Filipe Kairo (Filipe Caeiro), režisors un kino pētnieks, Portugāle / Vācija
- Anna Zača, kuratore, režisore un Riga IFF līdzizveidotāja, Latvija
Diskusiju moderēs Rīna Mikonena (Riina Mikkonen), Tamperes Filmu festivāls, Somija.
Bioloģijā parazītisms ir starpsugu mijiedarbības veids, kad viena suga (parazīts), izmanto citas sugas resursus. Parazītam otras sugas indivīds ir nepieciešams, lai izdzīvotu, bet viņu savstarpējās attiecības saimniekorganismam ir kaitīgas. Entomologs Edvards Osbords Vilsons to raksturojis kā plēsēju, kurš savu upuri ēd pa mazai drusciņai. Francūzis Žans Penlevē dokumentālajā filmā “Vampīrs” to ataino pavisam burtiski.
Taču vārds “parazīts” ir pieņēmis dzīvu pārnesto nozīmi, attiecinot to uz cilvēkiem, kas nenes nekādu sabiedrisko labumu, ir liekēži. Padomju savienībā “sociālais parazītisms” bija krimināli sodāms pārkāpums. Anša Epnera filmā “Asinsaina” caur asinīm un agresiju parādās dzērāji kā īpaši nevēlama, nepatīkama cilvēku grupa, kuru sabiedrība tomēr apkalpo. Savukārt mākslinieks Viljams Kentridžs, kura māksla daudz pievēršas Dienvidāfrikas aparteīdam, savās īsfilmās ievieš raktuvju īpašnieka Soho Eksteina tēlu – uzkundzējušos parazītu, kas pārtiek no melnādaino darba augļiem. Daži, piemēram, japāņu animators Jodzi Kuri, uzskata, ka parazīti ir visa cilvēku suga, un nebaidās to skaļi paust, bet citi kā Makss Žontkovskis atgādina, ka kļūt par saimniekorganismu citu gaidām un vēlmēm nav nemaz tik veselīgi.
Dažkārt pie parazītiem kļūdaini tiek pieskaitītas invazīvās sugas, kas ienāk “ne-savā” vidē un tur labi iedzīvojas. Tomēr igauniete Sandra Kosorotova uzdod jautājumu – vai tās drīkst palikt, kur nākušas? Marsela Heilbrona un Nebojša Slijepčevičs stāsta par atšķirīgiem laikmetiem, bet līdzīgām un biedējoši pazīstamām attieksmēm pret svešo. Galu galā jebkurš, ko sabiedrība vienā vai citā laikā uzskata par parazītu, arī ir dzīvs organisms.
Kuratore: Dace Čaure
Filmas








Nepalaid garām iespēju uzzināt 2ANNAS 2025 uzvarētājus pirmais un atzīmē šos svētkus kopā ar režisoriem un festivāla komandu.
Tiekamies!
Sadarbībā ar starptautiski atzīto apvienību no Vācijas A Wall is a Screen, kas pārvērš ēku fasādes par ekrāniem, dosimies kino pastaigā pa Rīgas centru, kuras laikā pilsēta kļūs par vienu lielu kinozāli. A Wall is a Screen kuratori ir atlasījuši īsfilmas, radījuši urbāno apskates ekskursiju, kas reprezentē izvēlētas Rīgas ēkas un arhitektūru. Dalībnieki piedalīties pastaigā, kuras laikā sekosim no sienas līdz sienai un tādējādi no filmas līdz filmai.
Iespējami pazīstamas vietas rezultātā burtiski parādās jaunā gaismā, un katra filma mijiedarbojas ar tās apkārtni, un otrādi. Iepriekš ir zināms tikai sākuma punkts, filmas un citas vietas paliek kā pārsteigums dalībniekiem.
Sākums un tikšanās vieta pie Latvijas Nacionālā mākslas muzeja.
DJ SAIRAM, īstajā vārdā Māris Skuja, jau teju 20 gadus ir aktīvs Latvijas elektroniskās deju mūzikas skatuves dīdžejs.
Baumo, ka savulaik dziļā bērnībā SAIRAM laukos pie vecvecākiem esot krietni pabojājis plašu kolekciju, tās griežot uz grīdas un dziedot līdzi, tādēļ droši var teikt, ka interese par vinilu radās jau ‘no bērna kājas’ – tai sekoja pamatskolas klases vakari, skolas radiomezgls, Ventspils Augstskolas studentu diskotēkas, dažnedažādas kotlešballes un sporta svētki, kāzas un citādi grūstiņi. SAIRAM ir piedalījies dažādos Latvijas mūzikas festivālos – Labadaba, Zvērāfest, Sintētiskā Sircapziņa, u.c. Šad tad uzstājas arī tuvajās ārzemēs. Lietuvā - Tundra, Revolution festival, Klaipeda Sound Festival u.c.
10.04, Ceturtdiena
Mīlestība neizvēlas dzimumu, vecumu vai attālumu – tā ienāk negaidīti un bieži visdīvainākajos veidos.s. Kara laikā mīlestība kļūst vēl trauslāka, steidzīgāka un dziļāk izjusta. Ikviena sajūta ir spēcīgāka, ikviena emocija pastiprinās, jo cilvēki nenoteiktības un haosa apstākļos turas pie saiknes mirkļiem.
Šī fokusa programma piedāvā sešus stāstus no Ukrainas, kas aptver dažādus gadus, kad Krievija turpināja karu pret šo valsti. Šīs filmas atspoguļo ne tikai mīlestības saviļņojumu, bet arī tās skumjas - tuvību un ilgas, atzinību un nožēlu, atkalapvienošanās cerības un zaudējuma skumjas. Ar neapstrādātu emociju un spilgtu stāstu palīdzību šīs ukraiņu balsis mums atgādina, ka pat vissmagākajos laikos mīlestība saglabājas. Tā pārveido, dziedē un uz visiem laikiem atstāj pēdas.
Programma sadarbībā ar Kijivas Starptautisko īsfilmu festivālu, kuratores - Olga Gusiatynska un Oleksandra Prokopenko.
Filmas






#MeToo, #BlackLivesMatter un citu aktīvo protesta kustību ietekmē arvien vairāk tiek aktualizēts jautājums par to, kurš stāsta kura stāstu un kā. Kolektīvās un līdzdalības filmēšanas metodes izaicina tradicionālās filmu hierarhijas struktūras, meklējot alternatīvus veidus, kā organizēt filmēšanas procesu. Kolektīvi veidotās filmās projektam lielākoties nav viens režisors, bet gan autoru kolektīvs, kā piemēram, Žana Lika Godāra un Žana Pjēra Gorina, Dziga Vertov grupa, kas sadarbojas filmas tapšanā. Savukārt līdzdalības metode paredz varoņu iesaisti filmēšanas procesā. Abu pieeju izmantošana veicina iesaistīto aktīvu diskusiju, radošumu un sadarbību, kā arī paver iespējas negaidītajam un eksperimentālajam.
Lekcija kolektīvā veidā aplūkos abas filmēšanas metodes, demonstrējot vēsturiskus un mūsdienu piemērus no dažādām valstīm, kā arī aicinot klausītājus uzdot jautājumus un dalīties pieredzē.
Lekciju vadīs režisore, lektore un kuratore Astra Zoldnere (Latvija / Vācija).
Industrijas dienas tiek organizētas ar Nacionālā Kino Centra, Radošā Eiropa MEDIA biroja Latvijā un Gētes institūts Rīgā atbalstu. Ieeja publiskajos pasākumos ir bez maksas visiem interesentiem.
Ko lēmusi starptautiskā žūrija? Noskaties 2025. gada labākās īsfilmas, kompaktā apbalvoto filmu seansā.
We like it short!
Tējas krūze rokās, ērts dīvāns, skaties no mājām un sajūti festivāla burvību! Tikai Latvijā – piedzīvo 2ANNAS kino izlasi sev ērtā laikā un vietā!
Klikšķini šeit un skaties šo seansu tiešsaitē.
Pēc biļetes iegādes seansa saite kļūs aktīva precīzi tajā brīdī, kad festivālā sākas attiecīgais klātienes seanss.
No tā brīža tev ir:
- 3 stundas, lai uzsāktu skatīšanos;
- 24 stundas, lai izbaudītu visas programmas filmas savā tempā.
Filmas









